Drugs.. (?)

WEEEEEEED = drog? Nää, inte enligt mig iallafall..
om ni har något att vända emot eller rätta till av det jag har skrivit så skriv en kommentar!

Nu ska jag berätta lite om vad staten döljer för er mina vänner
Cannabis är, som ändå rätt många vet, mycket mindre skadligt för dig än vad alkohol är..
Om en marijuana-rökare och en alkholist skulle jämföras skulle det se ut ungefär såhär.
Vi säger att rökaren röker 5 spliffs per dag, och alkholisten dricker 5-10 starköl per dag, vi låtsas att de har gjort detta i 35 år..
Jag talar utifrån egna personliga relationer och inte vetenskapliga uträkningar&sånt förresten... ALLT ÄR INDIVIDUELLT, I GRADER ELLER ÖVERHUVUDTAGET 

Negativt:
Alkholisten, lär ha grova leverproblem, matsmältningsproblem, familjeproblem, aggressioner/ångest, äcklig hy, naglar, och hår, hjärnan lär ha tagit rejäl skada också..
Rökaren, lär ha långsam hjärna(mkt/lite), dåliga lungor(vilket inte framstår om man väljer att bruka cannabis på annat sätt), sliten hy&naglar, slitet hår, trötta ögon, långsam uppfattning av saker, taskigt närminne, lathet uppstår, ingen tidsuppfattning

Positivt:
Alkholisten, har det lätt att få tag i sitt gift, eftersom det är lagligt, de har det kanske lättare att få hjälp (vet ej säkert), den har det säkert roligt ute på krogen...
Rökaren, är lugn och hamnar i ett mycket djupare tänke, som får en att tänka på olika sätt och har därmed lätt för att konversera länge och förstå&acceptera olika människors åsikter&tankar.. Man är oftast för seg för att bråka/göra diverse brott.. Humorn ökar och allt är roligt i stort sätt, lätt för att somna, eventuell psykos.
OBS! Cannabis kan bota måånga sjukdomar, och användes, & används fortfarande på vissa ställen som medicin..

Jag tar bara ett exempel på rehab behandlingar i brist på fakta

På ett rehab kan alkholisten få andra substanser istället för alkohol, vilket lätt kan leda till ett beroende av någonting annat, t.ex Xanor, när läkarna anser att alkholisterna är friska, skriver de inte ut några mer substanser, vilket kan leda till ett missbruk utanför alkoholen... Utan alkoholsug, men med ett sug för andra receptbelagda läkemedel är det lätt att alkholisten letar efter liknande preparat på gatorna, som kan sluta hemskt...

På ett rehab för cannabismissbrukare kan personen välja ett slags program, på tex 2 år, då kan får göra massa saker för att distraheras från rökat, man tar pissprov var 2-3 vecka, sen får man permission då&då... det tycker jag verkar vara en bra metod..

folk pratar om psykoser och sånt när de pratar om cannabis, och visst är det sant att man kan få en psykos för livet om man röker på. Men detta beror helt på personens psyke själv, och om man känner sig själv borde det vara lätt att avgöra om man är kapabel till cannbisbruk. Cannabis själv kan vara väldigt segt, det kan ta upp till flera år innan man känner någon dålig bieffekt av det..

Nu orkar jag inte skriva mer!!

SLUTSATS

Inget missbruk är bra, så ta vafan du tar i rätt mängder med rätt mellanrum så minskar risken för att bli beroende och psykiska- & fysiska skador.
Enligt mig borde cannabis&Alkohol åtminstonde behandlar likadant, legalisera cannabis, sätt åldersgräns på skiten men låt folk ha ett alternativ från alkohol!! Jag tror seriöst att missbruk av vissa drogen kan minska om man legaliserar..

Som ni säkert har märkt är jag för cannabis och mot alkohol, men jag är öppen för åsikter och argumenterar gärna med folk som har vettiga saker att säga..

Nu ska jag duscha kärlek&respekt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0